Nakládané tofu se sušenými rajčaty

Grilovat nemusíte jenom maso a tofu nemusí být jenom unylá hmota bez chuti a zápachu.
Bazalka, rajčata, česnek – tenhle recept by se dal označit za „tradiční italskou kuchyni“, až na to, že se jedná o marinované tofu na gril. Jako vždy jsem se snažila, aby vzniklo nutričně vyvážené jídlo – protože tofu je samo o sobě poměrně tučné, základem marinády je voda a pouze minimum oleje. Ze stejného důvodu používám sušená, ne nakládaná rajčata. Uvidíte sami, že marináda je i tak chuťově velmi výrazná – s kvalitními surovinami to jde vždycky zdravě.

Suroviny
(na 4 plátky – pro 2 osoby)

Tofu natural (kostka asi 220g)
3 stroužky česneku
4 lžičky sušené bazalky
2 lžičky olivového oleje
hrst sušených rajčat (ne nakládaných) – cca 6-10ks

DSC_0681

 

 

 

 

 

 

 

 

Postup

Na marinování si připravte misku – ideálně klasickou uzavíratelnou svačinovou tohoto typu. Kostku neochuceného tofu „natural“ rozpulte příčně i podélně (tak aby vznikly 4 plátky). Všechny plátky tofu propíchejte na obou stranách vidličkou, asi ve 3 řadách pod sebou (aby dobře nasáklo marinádu). Rajčata nakrájejte na drobno, česnek prolisujte. Tofu z obou stran mírně posolte a pořádně potřete prolisovaným česnekem. Do misky, ve které budete marinovat, dejte nakrájená sušená rajčata, 2 lžičky olivového oleje, sušenou bazalku a případně zbytek česneku. Dolijte asi 4 lžíce vody, vše dobře promíchejte a do vzniklé marinády položte připravené tofu (mělo by být asi z poloviny ponořené). Trochu marinády nalijte i na povrch tofu nechte v uzavřené nádobě marinovat jeden až dva dny. Průběžně (vždy když si vzpomenete, nebo půjdete kolem ledničky) tofu v marinádě otáčejte a ze stran marinádou polévejte – aby bylo rovnoměrně ochucené. Když přijde jeho čas, tofu z marinády vyndejte a odstraňte z něj všechny zbytky bazalky – tepelnou úpravou by zhořkla. Namarinované plátky zabalte celé do alobalu a dejte prohřát na gril na 5-10 min (stačí opravdu málo, pokud zahřejete moc, bude z něj divná žužlavá hmota). Po sundání z grilu vyndejte z alobalu a polijte trochou marinády. S kouskem chleba je to ideální letní večeře 😉

 

Tofu_vyrez

 nutriční hodnoty g/ porci
sacharidy 2,75
bílkoviny 17
tuky 12

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s