Nej za červenec

Maces s mandlovým máslemmaces

Svačiny považuju za nejpodstatnější část jídleníčku, hlavně proto,že jsou strašně často
opomíjené. Málokdo zapomene jít na oběd nebo večeři, ale jenom minimum dospělých pravidělně svačí. Přitom svačiny mezi hlavními jídly jsou extrémně důležité pro udržení stabilní hladiny cukru v krvi a zabraňují výkyvům hladiny energie, přibírání i večernímu přejídání. Já sem si v červenci zamilovala k svačině kombinaci macesu mandlovým máslem. Maces jsem oběvila nedávno – je to sušené pečivo, kvalitní zdroj sacharidů. No a Mandlové máslo – to je srdcovka. Oříšková másla kupuji od České firmy Nutspred. Je to taková dobrota, že jim asi brzo budu věnovat celý článek…

Beluga – černá čočka

O luštěninách toho toho na blogu najdete spoustu. Mojí nejoblíbenější se během léta stala beluga – někdy díky vzhledu přezdívaná kaviár. Zatím jí na blogu najdete pouze v jednom receptu, ale těšte se, určitě brzo přijdou další, protože je to pecka jak na talíři, tak na fotkách 😉

Kroupová kaše

Ovesná kaše je naprostá „fitness“ taková klasika, to snídá každý. Mě už ale ovesné vločky trochu přestali bavit a tak sem začala hledat alternativy. Snídaňovou kaši si těď dělám z kroupové lámanky. Stačí jí buď přes noc namočit do vlažné vody, nebo jí ráno nechat cca 15 minut v horké vodě, přebytečnou vodu slít a rozmíchat třeba v jogurtu. Pokaždé dochucuji kaši něčím jiným – skořicí, mákem, oříšky, kakaovými boby

Ledový čajIMG_2369

Léto, parta, párty, horko a čerstvé ovoce…co chtít víc? Tohle je prostě  TOP recept z července…

Rýžové mléko

Dlouho, dlouho, dlouho jsem chtěla vyzkoušet alternativu ke kravskému mléku. V obchodech ale téměř není možné najít rostlinné mléko bez přidaného cukru. Tak jsem to vzdala a uvařila vlastní, rýžové. A povedlo se! Internet je plný návodů, jak na to, jestli vás zajímá můj postup, napište mi do komentářů 😉

Konopné semínko

Oříšky a semínka jím skoro každý den. Jsou dobrým zdrojem tuk a všemožných prospěšných mikronutrientů. Konopné semínko má ale naprosto unikátní  složení – podobně jako maso nebo vejce obsahuje úplně všechny esenciální aminokyseliny!

Vysokohorská turistikHory_boty.JPGa

Po letošní aktivně strávené dovolené jednoznačně zařazuju lezení po kopcích a horách mezi
svoje nejoblíbenější sporty. Doporučuji všem – kupte pořádné boty, do batohu zbalte pořádné jídlo, hodně vody a nepromokavou bundu a vyražte do přírody. Svalům sice dáte pěkně zabrat, ale vaše hlava si na čerstvém horském vzduchu pořádně odpočine.

Droždí

Droždí je surovina, na kterou jsem donedávna úplně zapomněla..Nevařila jsem z ní vlastně nic. Přitom je droždí kvalitním zdrojem bílkovin (cca 14g na 100g  – to je asi jako tvaroh) a vitaminů skupiny B. Zatím z něj dělám pomazánku a polévku 🙂

A jak si užíváte léto vy? Užíváte si sluníčko, výlety, dovolené? Mlsáte zdravě? Jaké jsou vaše „oblíbenosti“ tyhle prázdniny?

 

 

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s